Datapolitik | Practicle

Datapolitik for Practicle

Hos Practicle tager vi ansvarlig databehandling alvorligt. Denne datapolitik beskriver, hvordan vi behandler og beskytter de data, vores kunder opbevarer og arbejder med i Practicle-platformen.


1. Ejerskab af data

Alle data, som en kunde opretter eller uploader i Practicle, tilhører udelukkende kunden. Practicle fungerer som databehandler og handler kun efter aftale med kunden.

2. Adgang til kundedata

Kundens data tilgås kun af autoriserede personer hos Practicle, og kun når det er nødvendigt for at yde support, fejlsøge eller levere teknisk bistand. Enhver adgang logges og behandles fortroligt.

3. Behandling og opbevaring

Data opbevares i sikre datacentre i EU/EØS, og vi anvender tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at beskytte data mod uautoriseret adgang, tab eller misbrug.

4. Databehandlingsaftale

Som en del af kundeforholdet indgår Practicle en databehandlingsaftale, der præciserer roller, ansvar og sikkerhedsforanstaltninger i henhold til GDPR.

5. Backup og datatilgængelighed

Vi tager regelmæssige backups af kundedata og har etableret nødprocedurer for at sikre hurtig gendannelse ved systemnedbrud eller tab.

6. Kundens kontrol over egne data

Som kunde har du altid fuld adgang til dine data og mulighed for at eksportere dem. I administrationsdelen kan du tage et snapshot af din database og hente en komplet eksport. Ønsker du at få data slettet, hjælper vores support dig gerne med det.

7. Adskillelse af kundedata

Hver kunde har sin egen logiske databaseinstans (schema), hvilket sikrer fuld adskillelse af data mellem kunder. Dette betyder, at data aldrig blandes på tværs af kunder, og at systemet er designet med dataintegritet og sikkerhed som førsteprioritet.

8. Kontakt og spørgsmål

Har du spørgsmål til vores datapolitik, eller ønsker du yderligere information om vores behandling af kundedata, er du velkommen til at kontakte os via vores kontaktformular på forsiden