FAQ | Practicle

Ofte Stillede Spørgsmål (FAQ)

1. Hvad er Practicle?

Practicle er et danskudviklet ITSM- og ledelsessystem, som blandt andet samler support, CMDB, dokumentation, ændringsstyring, password management og projektstyring ét sted.

2. Hvem kan bruge Practicle?

Alle typer organisationer – fra små enkeltmands virksomheder til kommuner og IT-afdelinger – kan bruge Practicle. Systemet er fleksibelt og skalerbart.

3. Skal man være teknisk ekspert for at bruge Practicle?

Nej. Practicle er designet med fokus på brugervenlighed. Teknikere, ledere og ikke-tekniske brugere kan alle anvende systemet effektivt.

4. Hvad koster Practicle?

Vi tilbyder en gratis version til lokal installation. Cloud/SaaS-udgaven koster 190 kr./måned for op til 5 medarbejdere. For 10 medarbejdere koster det f.eks. 380 kr./md.

5. Kan Practicle installeres lokalt?

Ja. Practicle kan installeres on-premises på egne servere. Vejledning til installation findes på siden for download linket.

6. Hvordan logger jeg ind i Practicle?

Du logger ind med brugernavn og adgangskode. Der kan aktiveres 2-faktor-autentificering. LDAP understøttes også.

7. Hvordan fungerer adgangsrettigheder og roller?

Adgang styres via brugergrupper og disse kan tildeles roller. Brugere kan tildeles grupper og roller. Du kan kontrollere adgang helt ned på modul- og felt-niveau.

8. Hvordan er licensmodellen?

Den gratis version er frit tilgængelig. Ved brug af cloud/SaaS betaler du pr. 5 brugere. Se aktuelle priser og modeller på vores prisside.

9. Er Practicle egnet til IT-dokumentation og CMDB?

Ja. Med dokumentations modulet kan du oprette søgebare artikler for dig, alle eller kun dit tieam. Du kan i Practicle derudover registrere udstyr, relationer, software, kontrakter m.m. som du kan relatere til en artikel. Alt er med logning, historik og relevante filtre.

10. Er Practicle GDPR-kompatibelt?

Det er ikke blevet valideret endnu - men systemet logger hændelser, ændringer, understøtter gruppe og rollebaseret adgang og så hostes det i Danmark.

11. Hvordan får jeg support?

Har du supportaftale, kan du kontakte os via e-mail eller direkte i systemet.

12. Kan Practicle integreres med andre systemer?

Ja. Practicle har et REST API og understøtter integration med AD og Slack.

13. Kan Practicle tilpasses?

Ja, systemet er modulopbygget og understøtter egne felter, workflows og integrationer.

14. Hvordan opdateres Practicle?

Ved SaaS sker opdateringer automatisk. Ved selvhosting skal du følge vores opdateringsvejledning.

15. Hvor sikkert er Practicle og hvor gemmes data?

Ved selvhosting vælger I naturligvis selv placering og denne løsning råder vi jer til kun at åbne for på internt netværk. Ved SaaS hostes Practicle i dansk datacenter med kryptering og backup.